MŁODY OBYWATEL / MŁODA OBYWATELKA *[imgr][/imgr]
1.Poznał/a historię godła i barw narodowych. 2.Wie, co oznaczają i potrafi się wobec nich zachować. Zaśpiewał/a hymn państwowy. 3.Odszukał/a na mapie Polski miejsca, które dotąd odwiedził/a lub chciałby/chciałaby odwiedzić. 4.Zapoznał/a się z częścią statutu szkoły, zawierającą prawa i obowiązki ucznia. Angażuje się w życie swojej klasy. 5.Poznał/a daty polskich świąt narodowych. Wie, na pamiątkę jakich wydarzeń zostały ustanowione. Przygotował/a z zastępem zbiórkę z okazji jednego z nich.
OBYWATEL / OBYWATELKA * *
1.Współpracuje z samorządem szkolnym. Przygotował/a kampanię promującą prawa i obowiązki uczniowskie. 2.Angażuje się w życie szkoły. 3.Poznał/a najważniejsze fakty z historii najnowszej Polski. 4.Dowiedział/a się, gdzie znajdują się najważniejsze urzędy w jego/jej miejscowości i gminie. Przygotował/a mapę miasta przedstawiającą ich lokalizację oraz główne sprawy jakimi się zajmują. 5.Zorganizował/a dla drużyny wycieczkę do urzędu gminy lub miasta.
OBYWATEL RZECZYPOSPOLITEJ / OBYWATELKA RZECZYPOSPOLITEJ * * *
1.Zapoznał/a się z najważniejszymi prawami i obowiązkami obywateli RP. 2.Wie, na czym polega demokracja. Brał/a udział w demokratycznym podejmowaniu decyzji. 3.Zgromadził/a własną biblioteczkę książek o historii najnowszej Polski. W młodszej drużynie lub zastępie przygotował/a i przeprowadził/a grę o historii najnowszej kraju. 4.Orientuje się w bieżących wydarzeniach politycznych, gospodarczych i kulturalnych kraju. Zapoznał/a się z podziałem polskiej sceny politycznej. Dowiedział/a się, kto sprawuje najważniejsze funkcje państwowe. 5.Angażuje się w pracę parlamentu młodzieży lub jednej z młodzieżowych organizacji. W swojej działalności godnie reprezentuje ZHP.
|